Darmowa dostawa od 50,00 zł

Zalety i korzyści z picia wody

Jak ważne jest regularne picie wody? Prawidłowe nawodnienie organizmu to podstawa, o której w natłoku codziennych obowiązków po prostu zapominamy. To duży błąd, ponieważ niedobór wody w naszym ciele prowadzi do zmniejszenia koncentracji, spowalnia metabolizm, a powtarzający się brak nawodnienia może doprowadzić nawet do kamicy nerkowej.  

korzysci-z-picia-wody

Ujędrnia skórę

Około 20% wody z naszego organizmu znajduje się w skórze. Zdrowa skóra powinna być jędrna i gładka. Jeśli jednak nie będzie odpowiednio nawilżona to stanie się szorstka, a regeneracja naskórka zwolni. Regularne picie wody pozwoli utrzymać skórę Twojego ciała w dobrej kondycji, a może nawet opóźnić pojawienie się zmarszczek!


Zdrowe serce

Według badań przeprowadzonych pod kierownictwem dr Natalii Dmitrievej z National Heart, Lung and Blood Institute w USA, utrzymywanie dobrego nawodnienia organizmu zmniejsza ryzyko niewydolności serca. Przerost lewej komory serca w ciągu 25letnich badań występował u osób, które nie nawadniały wystarczająco swojego organizmu, bez względu na płeć, wiek, BMI, a nawet dodatkowe nałogi jak palenie papierosów. Niski poziom wody w organizmie powoduje także gęstnienie krwi. Gęstsza krew to wyższe ciśnienie, większe obciążenie serca oraz wzrost poziomu cholesterolu.


Odchudzanie

Nawodnienie organizmu możesz połączyć z dietą redukcyjną, jeśli zmagasz się z nadwagą. Picie wody przed posiłkiem spowoduje szybsze zapełnienie żołądka, dając jednocześnie sygnał do mózgu o sytości. Możesz podtrzymywać ten stan, pijąc regularnie wodę między wyznaczonymi posiłkami. Woda gazowana spowoduje utrzymanie poczucia pełnego żołądka i wspomoże Cię w walce z podjadaniem.


Reguluje temperaturę ciała

Pocenie się podczas aktywności fizycznej jest oczywiste, ale nie zastanawiamy się, dlaczego tak się dzieje. Otóż mięśnie podczas pracy wytwarzają ciepło, które gdzieś musi zostać oddane, aby nie przegrzać organizmu. W ten sposób rozgrzewa się nasza skóra, a na niej uaktywniają się gruczoły potowe. Pot znajdujący się na skórze efektywniej schładza ją, utrzymując stałą temperaturę ciała. Wysiłek fizyczny wykorzystuje bardzo dużo zasobów wody w naszym ciele, dlatego musisz pamiętać o stałym nawadnianiu się podczas ćwiczeń.


Zdrowe stawy

Długotrwałe niedobory wody w organizmie wpływają również na stawy. Powierzchnie stawów naturalnie są bardzo gładkie, jednak w wyniku ich ‘wysuszania’ stają się szorstkie. Proces ten prowadzi do charakterystycznego strzelania, zgrzytania, trzeszczenia stawów podczas np. schylania się czy podnoszenia. To wyraźny sygnał ostrzegawczy, choć często lekceważony. Tarcie obciążonych w ten sposób stawów może doprowadzić do zapalenia stawów lub zwyrodnień.

Prawidłowe funkcjonowanie jelit

Nawodnienie organizmu pozytywnie pływa na drożność jelit. Woda rozcieńcza pożywienie, wspomagając proces wchłaniania witamin i składników odżywczych. Podczas niedoboru wody, dla organizmu ważniejsze jest utrzymanie w dobrym stanie nerek, niż pozostawienie odpowiedniej ilości wody w jelitach do formowania stolca o konsystencji łatwej do wydalenia. W efekcie tego pojawiają się zaparcia. Odpowiednia ilość wody w jelitach to także oczyszczenie ich z zalegających mas kałowych, prowadzących do rozwijania się nowotworów.


Naturalny lek na zgagę

Woda jest w 98% budulcem śluzu wyściełającego przewód pokarmowy i żołądek. Picie wody wzmacnia ścianki błony żołądka przed działaniem kwasu żołądkowego, neutralizując go. Jeśli wody w organizmie będzie zbyt mało to ścianki będą cieńsze, a Ty będziesz czuł pieczenie kwasu po zjedzonym posiłku. Warto w tym miejscu także ostrzec przed lekami na zgagę dostępnymi w aptece- regularne korzystanie z nich może spowodować zmniejszenie produkcji kwasu żołądkowego i doprowadzić do pojawienia się wrzodów żołądka!


Brak lub mniejszy kac

Wbrew pozorom, nawadnianie się alkoholem prowadzi do... odwodnienia organizmu. Po upojnym wieczorze przychodzi poranek z bólem głowy i osłabieniem. Możesz z tym walczyć, przed snem pijąc wodę lub wodę z cytryną, które uzupełnią braki płynów. Rankiem również przyjmij solidną porcję wody, dzięki czemu minie ból głowy i szybciej wypłuczesz toksyczny alkohol z organizmu.

picie-wody-regularnie-korzysci

Korzyści z regularnego picia wody

Sygnały, że wody w organizmie jest za mało wody:

Jak widzisz, prawidłowe nawodnienie organizmu to same zalety. Warto regularnie pić wodę, nawet kiedy nie czujesz pragnienia. Pragnienie to już sygnał od ciała, że wody jest zbyt mało. Nie dopuszczaj do takich sytuacji. Jednak sygnałów alarmowych jest więcej, oto kilka z nich:

  • Nieświeży oddech

Nawodnienie organizmu wpływa na produkcję śliny. Tworzy ona barierę chroniącą zęby przed bakteriami i kamieniem, oczyszczając jednocześnie jamę ustną z resztek pokarmu. Kiedy jesteś odwodniony to nie produkujesz śliny, a bakterie zaczynają się namnażać. Prowadzi to do nieświeżego oddechu, a w dłuższym czasie do chorób dziąseł, a nawet przyspieszenia próchnicy zębów.

  • Bóle głowy i migreny

Badania opublikowane przez naukowców z Uniwersytetu w Maastricht wskazują, że bóle głowy i migreny to następstwa odwodnienia organizmu. Osoby regularnie pijące wodę rzadziej miewają bóle głowy, a jako lek na migrenę wskazują... wypicie przynajmniej szklanki wody.

  • Ciemny mocz

Ciemny mocz sygnalizuje, że organizm ma zbyt mało wody do wydalenia w stosunku do ilości nagromadzonych w nerkach toksyn. Długotrwałe utrzymywanie takiego stanu powoduje niewystarczające oczyszczenie nerek, w rezultacie czego powstają kamienie nerkowe.

sygnaly-braku-wody-w-organizmie

Sygnały ostrzegawcze braku wystarczającej wody w organizmie

Nie smakuje mi woda!

I w pełni to rozumiemy! Nie jesteś jedynym przypadkiem - duża popularność słodkich napoi nie wzięła się znikąd. Przejście na picie wody potraktuj jako eksperyment- w końcu możesz pić jej dużo, ponieważ nie ma kalorii, a smak (a raczej jego brak) możesz podkręcić. Jak? Dodaj do przefiltrowanej wody truskawki, mango, pomarańcze, cytrynę, arbuza, limonkę, borówki albo granat. Wrzuć miętę, zamknij słoik i trzymaj go przez kilka godzin w lodówce. Woda stanie się smakową, jednocześnie pełną cennych witamin. Jako alternatywę możesz użyć bidonu z wkładem na owoce. W każdej chwili możesz umieścić w koszyczku ulubiony zestaw owoców i zabrać butelkę ze sobą. Smak będzie uwalniał się z każdą minutą, jednocześnie dając Ci łatwy i szybki dostęp do napoju.  


Od czego zacząć? Postawmy razem pierwszy krok!

Regularne picie wody może wydawać się trudnym wyzwaniem, ale przynosi efekty w krótkim, jak i długim okresie czasu. Widząc efekty będziesz chętniej będziesz sięgać po wodę, a z czasem stanie się to po prostu nawykiem. Wiemy, jak trudny jest pierwszy krok, dlatego już teraz proponujemy Ci bidony i butelki na wodę, do których przelejesz przefiltrowaną wodę lub wodę z dodatkiem owoców i zabierzesz ją ze sobą. Szczelne butelki oferowane w naszym sklepie możesz zabrać do torebki lub plecaka, a mnogość wzorów i kolorów umożliwiają dopasowanie do Twojego stylu. Ponadto większość butelek jest zapakowana w kartonik lub tubę. To idealne rozwiązanie na prezent dla drugiej połówki, dziecka czy rodzica. Przejrzyj naszą ofertę, a w razie pytań skontaktuj się z nami.

  • Specjalna promocja dla klientów sklepu eButelka! Kup szklaną butelkę marki Quokka 10% taniej.

    Skorzystaj z kodu "QUOKKADOWODY10" podczas realizacji zamówienia lub wejdź tutaj, aktywując rabat i przeglądaj butelki producenta w promocyjnej cenie!

Polecane

dostawa
płatności online

Ostatnie wpisy:

Kategorie:

Butelki i BidonyButelki TermiczneBidonyButelki SzklaneButelki SportoweAkcesoria do butelekKubki i TermosyKubki TermiczneKubki SzklaneTermosyDla DzieckaButelki i BidonyButelki ze SmoczkiemKubki CeramiczneKubki z TworzywaKubki NiekapkiZestawy Naczyń

Dbamy o Twoją prywatność

Sklep korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zamknij
pixel